Was kommt nach Blogging?

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Ebbt der Hype um Blogs und Blogging langsam ab fragen sich Oliver Thylmann und Jeremy Zawodny. Folgt auf den Hype dann die Selbstverständlichkeit, Bloggen als ein Standardkommunikationsmittel unter vielen?

Wenn Blogging aber nicht mehr als der neue Trend gepusht werden kann, auf was sollen sich die Consultants, PR Experten und Internet Evangelisten dann einschießen?

Darüber hat sich Steve Rubel Gedanken gemacht und eine Liste der kommenden zehn Technologie getriebenen Trends für die nächsten zehn Jahre zusammengestellt, die ich hier zitieren möchte:

  1. The Long Tail – small players can collectively make up a market that rivals the giants. As Seth says, small is the new big. This applies equally for journalism as well as for marketers.
  2. The Read Write Web/Web 2.0 – technologies like Ajax will make the web more dynamic, turning it into a full-fledged platform. (zu Ajax Risiken und Nebenwirkungen siehe auch hier und hier).
  3. Timeshifting – consumers will increasingly want to devour media on their own time, on the mobile device of their choice and without commercials
  4. Collaborative Categorization – consumers, using technology, will create their own taxonomies that make it easier to find information. This is sometimes called tagging, social search or folksonomies. However, this is just the beginning.
  5. Citizen Marketing – consumers will organize – either on their own or with the help of companies – to evangelize products they love and vilify those they don’t
  6. The Daily Me – it’s finally here; RSS, AI and personal search tools will make it easier for people to seek out only the news they care about and tune out all else.
  7. It’s All a Conversation – as journalism becomes a conversation, so will marketing – just like Cluetrain said.
  8. What’s Inside is Outside – mobile devices and consumer generated media mean that whatever a single eye beholds so can the world.
  9. Trust Marketing – people will increasingly use social networking technology to tune in messages from individuals they trust (including citizen journalists) and tune out everyone else
  10. Decentralized Communication – armies of individual employees will use technology to become the voice of every company; like it or not. The solo singer is dead. Long live the chorus.

Ich denke, dass viele dieser Trends gar nicht mehr so fern sind, manche haben uns schon voll erwischt.

Update: Mario hat die 10 „Trends“ weiter unter die Lupe genommen.

Ein Kommentar

  • Erwartung nach dem „Höheren“

    In Erwartung „höherer“ Dinge kommt immer die Frage nach dem nächsten Trend. Trend, oder Neues aus Altbekanntem?

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