Am 27. und 2. Oktober findet in Amsterdam die Veranstaltung Design Summit 2005 statt, das Motto wird wie folgt beschrieben:
Moving beyond designing merely for style; designing the brand experience, monitoring future trends & needs and understanding cultural challenges in design
- Looking at the role of design in creating and reinventing a brand
- Creating experiences instead of merely designing objects; how to change from format and function to experience
- Going global; examining cultural challenges in design
- Anticipating future trends and understanding rapidly changing consumer spending habits
- Adding value to design through customer involvement
- Identifying design’s role in the organisation
Zu diesem Themenkomplex referieren die führenden Designköpfe von Unternehmen wie MTV, Nokia, Puma, Coca-Cola, Levi´s, Camper, Benetton, Yahoo u.a.
Ich freue mich schon darauf, allerdings wundert es mich schon sehr, dass dieser Event in der Blogospähre bislang so gar nicht besprochen wurde…
Klingt nicht schlecht, aber die Veranstaltung: Web Design World 2005 in Boston u.a. mit Jeffrey Zeldman, Dave Shea, Jeffrey Veen, wäre mir lieber ;o)
Ja, die hätte mich auch sehr interessiert.